26 Mart 2020 Perşembe

İyi Geceler


Çocuklar uyku zamanı geldiğinde sürekli bahaneler bulur, uyumak istemezler.

Uyku zamanına doğru sakin ve ruhu besleyen aktivitelere yönelmek çocukların yavaşlayarak uykuya hazır hale gelmelerini sağlar.
Uyku vakitleri çocuklarımıza vereceğimiz büyük bir hediyedir.

Bugün bir tavuk ve 3 civciv ördüm. Onları üzerini nakışla işlediğim bir kesenin içine koydum. Eğer küçük bir çocuğum olsaydı uyku vaktinde bu kesenin içinden tavuğu ve 3 civciv yavrusunu çıkarır günlük maceralarını anlatır sonra onları uyumaları için tekrar keselerine koyardım. Ardından küçüğümün üzerini örter ona iyi geceler dilerdim.

İşte bir tarif

Tavuk için 18 ilmek 18 sıra
Civcivler için 10 ilmek 10 sıra örüyoruz.
Her ikisinide kare şeklinde örüp üçgen şeklinde katlayıp dikiyoruz ve iğne iplikle şekil veriyoruz.




Ve bir şiir okurdum.,

İşte bir öneri;

İşler ve oyunlar sona erdi,
Bütün oyuncaklar yerine kondu,
Harika bir gün bitti,
O zaman iyi geceler!

Bembeyaz kaymaklı sütünü iç,
Sıcacık buharlı banyonu yap,
Yorgun gözlerini rüyalara kapa,
O zaman iyi geceler!

Pencerenin ardında yıldızlar göz kırpar,
Deliğin ardında küçük karıncalar gezer,
Sense beyaz yorganın altında uykuya hazırsın,
O zaman iyi geceler.


O zaman iyi geceler,

Sevgiyle kalın, evde kalın.

Banu Kurt


not : şiir internetten alınmıştır.


4 yorum:

Sevde dedi ki...

Çok güzel bir düşünce yeni anneyim banada fikir oldu ilerisi için teşekkürler ��

Gülsün Erdinç dedi ki...

Harika olmuşlar o tavuklardan benim de olmalı ❤️

Eylem Ezgi Üskül dedi ki...

Banu ellerine sağlık. Hediye edeceğim harika bir yer var. Bana çıksın. ☺️

Serhan cesmeci dedi ki...

Şu zor günlerde mükemmel bir çalışma olmuş. Elinize sağlık.