22 Mart 2020 Pazar

Korona günlerinde...



     Yazmayalı çok uzun zaman oldu. Çok zaman önceydi. 2000 lerde ilk bloğumu yazmaya başladım. O zamanlar hepimiz blogcuyduk. Yaptıklarımızı, yaşadıklarımızı, öğrendiklerimizi, önerdiklerimizi yazıyorduk. Tüm dünya yazıyordu. Ben 2008 lerde dikiş dikmeyi ardından da bebek yapmayı öğrenmiştim. Her yaptığım bebeğin bir hikayesi olurdu ve yaptıklarımı paylaşırdım.  12 yıl içinde her şey değişti.
      Bugün evdeyiz, dolaştık, dünyayı gezdik, döndük evlerimize geldik. Düşünmek, üretmek ve daha çok hissetmek için zamanımız var. Dünyayı hissetmek, sevdiklerimizle bağlanmak, neyin önemli olduğunu anlamak için. Değişim yakın ve eskisi gibi olmayacağız.  

     Bloğumu tekrar yazmaya çocuklarımız için başladım. Onlara gelecek için rehberlik edelim diye zira, bu gezegendeki en önemli işi yapıyoruz, gelecek kuşağa yol gösteriyoruz, bu çabamız dünyayı şekillendirecek. 
      Bunca zaman çok işimiz vardı, çok meşguldük, ordan oraya hem kendimizi hem çocuklarımızı koşturduk. çok yorulmuştuk şimdi bir süre zorunlu olarak dinleneceğiz. hem kendimizin hem çocuklarımızın sağlığı için bundan böyle günlük bir rutin oluşturalım ve buna uyalım. Örneğin;
      Sabah oldu, çocuklarımız güne gözlerini nasıl açıyor ? Yatakta esneyip gerinsinler, perdeleri açıp güneşin içeri girmesini sağlayın. Çocuklarınız küçükse perdeleri açarken şarkı söyleyebilirsiniz. 

Bir öneri:

"Günaydın güneş, nasılsın bugün ? 
Oynamak için yepyeni birgün.
(Çocuğunuzun ismi ) ile ( bir oyuncağının adı ) oynar mı bugün ?


Ve bir tarif :

Çocuğunuzla yapabileceğiniz benim klasik kekimin tarifi. Her kalıba uyum sağlar. Çok pratik.

Limonlu Kek
2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
2 bardak un 
1 su bardağı süt 
1/2 su bardağı çiçek yağı
kabartma tozu
vanilya 
1/2 limon suyu ve kabuğunun rendesi 

Önce 2 adet yumurtayı şekerle köpük köpük olana kadar çırpıyoruz sonra tüm malzemeyi ekleyip karıştırıyoruz, yağladığımız kalıba döküyoruz ve önceden ısıtılmış fırında 45 dk pişiriyoruz. Sonlara doğru bir bıçak batırarak kontrol edersiniz. Afiyet olsun.



Evet işte başladık. Her gün yazmaya çalışacağım. Bir öneri ve bir tarif. Sİzi seviyorum. Orda olun, sağlıklı ve mutlu olun. evden çıkmayın.

Sevgilerimle,

Banu Kurt 













Hiç yorum yok: